logotyp

infobox1    SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

Z upoważnienia Pana Bogdana Oleksiaka, Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Pan Artur Wochnik poinformował, iż z informacji przekazanych przez Stałe Przedstawicielstwo RP w Brukseli, wynika że przepisy ustanawiające zakaz odbierania regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu na terytorium Niemczech zostaną najprawdopodobniej opublikowane dnia 24 maja 2017r. Ponadto, przedmiotowe przepisy zaczną obowiązywać następnego dnia po publikacji tj. 25 maja 2017r.

Ustawa o zmianie ustawy o transporcie drogowym wprowadza szereg zmian. Najistotniejsze z nich wiążą się z wymogiem dobrej reputacji przedsiębiorców i osób zarządzających, tj. zasadami obowiązywania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009.

Dotychczas prowadzone przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego sprawy w zakresie podejrzenia utraty dobrej reputacji, wiązały się z koniecznością istnienia dwóch prawomocnych decyzji administracyjnych o nałożeniu kary pieniężnej za najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009. W obowiązującej od 15 grudnia 2016 zmianie Ustawy doszło do obniżenia ilości decyzji.

Mamy przyjemność poinformować Państwa o otrzymaniu przez naszą firmę ZŁOTEGO CERTYFIKATU RZETELNOŚCI. Certyfikat przyznawany jest podmiotom gospodarczym za szerzenie etycznych zasad w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz zdobycie niepodważalnej oceny wiarygodności. Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym kontrahentom, którzy w procesie certyfikacji rekomendowali naszą firmę jako rzetelnego partnera biznesowego.

Z dumą prezentujemy certyfikat. Zrobimy wszystko, by zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni, procentowało każdego dnia z korzyścią dla naszych partnerów w biznesie.

flaga niemiecW grudniu 2016r. niemiecki parlament zajął się propozycją zmian do ustawy, która reguluje m.in. socjalne aspekty pracy w transporcie.

31 marca 2017r. Bundesrat zaakceptował propozycję zamian przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowców. Zgodnie z tą zmianą inspektorzy BAG będą mogli nakładać kary za spędzanie przez kierowców regularnego tygodniowego okresu odpoczynku (zawartego w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006) w kabinie samochodu. Grzywna może wynosić od 60 do 180 euro za każdą godzinę spędzoną w samochodzie.

Przepisy zaczną obowiązywać w Niemczech najprawdopodobniej w następnym dniu po opublikowaniu nowelizacji, co ma nastąpić w ciągu dwóch tygodni.

Kwota minimalnego wynagrodzenia brutto w 2017 roku będzie wynosiła 9,76 € za godzinę lub 1,480.27 € brutto miesięcznie.

19 grudnia, po uprzednich konsultacjach z rządem i partnerami społecznymi, Minister Pracy Myriam El Khomri poinformowała o wzroście płacy minimalnej, który nastąpi w dniu 1 stycznia 2017 roku.

W praktyce wzrost płacy minimalnej oznacza, że do momentu aktualizacji układów zbiorowych w sektorze transportowym, zamiast obecnych czterech stawek wynagrodzenia (9,68 €; 9,71 € 9,73 € i 10 € w zależności od kwalifikacji kierowców), od 01.01.2017 r. będą obowiązywały dwie stawki. 10 € dla grupy 150M oraz 9,76 € dla pozostałych grup.

 

Czy przewoźnicy powinni odwoływać się od kar i decyzji administracyjnych, jakie mają szanse w tym starciu oraz co to znaczy być rzetelnym i prawym przewoźnikiem?

pdfArtykuł - Wygrane starcie348.03 KB

Zgodnie z informacjami, które zostały przekazane przez duńskie Ministerstwo Zatrudnienia, przepisy dotyczące delegowania odnoszą się do kierowców w sektorze transportu towarów i osób, którzy poruszają się pojazdami zarejestrowanymi w Danii. Mogą być to kierowcy delegowani do pracy np. przez polską agencję pracy tymczasowej. Na chwilę obecną przepisy nie dotyczą kierowców, którzy przemieszczają się po Danii samochodami zarejestrowanymi w innych krajach UE.

Dania obecnie prowadzi rozmowy na szczeblu Unii Europejskiej. Rezultatem tych rozmów może być zaostrzenie przepisów na temat płacy minimalnej.

Obecnie zgłoszenia oddelegowania kierowców do pracy na terytorium Niemiec w sektorze transportowym wysyłane są za pomocą faxu do siedziby Urzędu (Generalzolldirektion) pod numer +49 (0) 221/9648-72.

Od początku 2017 r. zgłoszenia należy dokonywać za pomocą serwisu internetowego www.meldeportal-mindestlohn.de (obecnie strona jest w budowie, będzie dostępna od 01.01.2017) lub www.zoll.de w rubryce „Dienste und Datenbanken”.

Dotychczasowa forma zgłaszania (za pomocą faxu) delegowania pracowników będzie akceptowalna w okresie przejściowym, tj. do dnia 30.06.2017 r.

 

W związku z publikacją Dekretu włoskiego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.08.2016r. dotyczącego trybu przekazywania informacji o pracownikach delegowanych, WPHI Rzym udostępnia Państwu tłumaczenie dokumentu na język polski. Do dekretu przedstawiono zasady wypełniania formularza i składania zgłoszenia początkowego, korygującego i anulującego, dotyczącego delegowania pracowników w ramach świadczenia usług na terytorium Włoch, przez przedsiębiorstwa posiadające siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej bądź w Państwie trzecim.

Tłumaczenia dostępne są na stronie https://italy.trade.gov.pl

Austria jest kolejnym krajem, który wprowadził nowe przepisy od 01.01.2017r. dla zagranicznych przedsiębiorstw transportowych.

Według informacji podanych przez ZMPD, a uzyskanych od stowarzyszenia austriackich przewoźników płaca minimalna w Austrii i pozostałe obowiązki związane z delegowaniem pracowników (zgodnie z ustawą o zapobieganiu dumpingu płacowego i socjalnego, która weszła w życie 01.01.2017r.), obowiązują firmy transportowe wykonujące transport towarów oraz przewóz osób, nie tylko w kabotażu, ale także w ruchu dwustronnym z załadunkiem/rozładunkiem na terytorium Austrii.

W Trybunale Konstytucyjnym zapadł wyrok w sprawie zwrotu kosztów za nocleg podczas zagranicznej podróży służbowej.

Więcej informacji - tutaj, komentarz - tutaj

Francuzi wprowadzają dodatkowe narzędzie dla firm zagranicznych, których pracownicy są delegowani do tego kraju. To internetowy system SIPSI, który pozwala założyć firmowe konto i przypisać do niego dokumenty pracowników delegowanych do pracy we Francji.

System SIPSI dostępny jest na stronach francuskiego ministerstwa transportu TUTAJ w językach francuskim i angielskim. Firmy zagraniczne, których pracownicy świadczą pracę we Francji, są zobligowane do założenia konta i przypisania do każdej z osób odpowiedniej dokumentacji. Dokumenty te mają potwierdzać czy dany pracownik otrzymywał za pracę stawkę zgodną z francuską płacą minimalną.

Od 2017r. odpowiednie francuskie instytucje będą mogły przeglądać dokumenty firm i pracowników, które są przechowywane w systemie SIPSI.

Francuzi twierdzą, iż to internetowe narzędzie pomoże firmom lepiej wywiązać się ze zobowiązań wynikających z Loi Macron. Służby kontrolne natomiast zyskają w SIPSI wygodniejszy dostęp do odpowiednich dokumentów.

System SIPSI nie zastąpi papierowego formularza. Każdy kierowca zagraniczny delegowany do pracy we Francji nadal będzie zobowiązany do posiadania dokumentów wymaganych z tytułu Loi Macron.

Francja ma zamiar dodatkowo nałożyć 50 euro podatku za każdego pracownika oddelegowanego do wykonywania pracy na terytorium Francji – na chwilę obecną szczegóły dotyczące opłaty nie są znane (czy opłata będzie jednorazowa od danego kierowcy czy od poszczególnego delegowania).

rzetelna firma   fgz

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies