logotyp

infobox1

SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

W odpowiedzi na wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE, na początku 2018r. hiszpański rząd rozpoczął pracę nad dostosowaniem krajowych przepisów w zakresie regulacji kar za odpoczynki regularne w kabinie kierowcy. Rozpoczęcie kontroli i nakładanie grzywien zapowiedziano na dzień 1 lipca 2018r. 

Mimo wszystko, iż są to nieoficjalne informacje zalecamy nie wykonywać regularnych odpoczynków tygodniowych (45h) w kabinie kierowcy na terenie Hiszpanii.

21 czerwca 2018 r. Rada Unii Europejskiej zaaprobowała zmieniony tekst dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług.

Dyrektywa będzie regulowała zmienione zasady delegowania pracowników na terytorium Unii Europejskiej.

Na chwilę obecną przepisy nie dotyczą transportu, który zostanie objęty Pakietem Mobilności.

Jednakże można przypuszczać że założenia transportowego Lex Specialis będą podobne.

W dniu 14 czerwca 2018r. w głosowaniu, Parlament Europejski odrzucił stanowisko komisji TRAN, które było korzystne dla Polskich przewoźników, między innymi w zakresie wyłączenia z dyrektywy o delegowaniu transportu międzynarodowego.

Czyżby światełko w tunelu dla przedsiębiorców transportowych ? Wiele wskazuje, że kierowcy ciężarówek nie będą objęci przepisami o delegowaniu pracowników.

W poniedziałek 4 czerwca podczas głosowania nad pakietem mobilności w Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, deputowani negatywnie ocenili i odrzucili propozycję zrównania wynagrodzenia kierowców ciężarówek w danym kraju UE z wynagrodzeniem kierowców spoza tego kraju.

Francuskie służby kontrolne będą sprawdzały czas pracy kierowców pojazdów o dmc do 3,5t. W tym celu wszyscy muszą być zaopatrzeni w Indywidualną Książkę Kontroli.

Zgodnie z francuskim prawem, jeżeli kierowca prowadzi pojazd nieobjęty wymogiem posiadania tachografu to musi swój czas pracy rejestrować w specjalnie do tego przeznaczonej książce kontroli. W odróżnieniu od niemieckich wymogów, obowiązek dotyczy wszystkich uczestników przewozu towarów, a zatem nie ma tutaj minimalnego progu 2,8t dmc.

Od początku maja obowiązuje zakaz odbierania odpoczynków tygodniowych regularnych (45h) w kabinie pojazdu.

W dniu 30 kwietnia 2018r. włoskie Ministerstwo Spraw wewnętrznych wydało okólnik, który umożliwia służbom kontrolnym nakładanie kar za odbiór odpoczynków 45h w kabinie.

Od 2 maja 2018 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził nowe zasady wydawania zaświadczeń A1 dla pracowników pochodzących z krajów nie należących do Unii Europejskiej (dalej: UE). Zaświadczenie A1 potwierdza podleganie danej osoby ustawodawstwu w zakresie zabezpieczenia społecznego, a jego posiadanie przez kierowcę będącego poza granicami Polski jest wymagane przez zagraniczne służby kontrolne.

Przypominamy, że zgodnie z Belgijską ustawą z dnia 11 grudnia 2016 roku: Loi portant diverses dispositions concernant le détachement de travailleurs wszyscy kierowcy wykonujący kabotaż oraz transport międzynarodowy na terytorium Królestwa Belgii, który jest realizowany przez przedsiębiorstwo z siedzibą w innym państwie członkowskim na zlecenie belgijskiego klienta lub przewoźnika, podlegają obowiązkowi wypłaty belgijskiego wynagrodzenia minimalnego.

Informujemy o projektowych zmianach w ustawie o transporcie, które prawdopodobnie wejdą w życie z dniem 01.06.0218. Zostanie zaostrzony sposób postępowania wobec zaistniałych naruszeń. Naruszenia zostaną podzielone na kategorie – Poważne Naruszenia (PN), Bardzo Poważne Naruszenia (BPN), Najpoważniejsze Naruszenia (NN).

Aktualizacja stawki minimalnego wynagrodzenia została zamieszczona w opublikowanych układach zbiorowych:

Wszystkie stawki wzrosły o 0,23€

W Zalacznik nr 1 znajdą Państwo tabelę z aktualnymi stawkami obowiązującymi od 01.02.2018 oraz z planowanymi zmianami, które mają nastąpić od 01.10.2018r.

Według najnowszych informacji parlament Europejski i państwa członkowskie UE zawarły porozumienie, w sprawie dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników, zgodnie z którym transport drogowy ma zostać wyłączony spod tej regulacji.

Na spotkaniu, które zakończyło się 1 marca 2018r. przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej zgodzili się na propozycję państw Europy środkowej i wschodniej, aby transport dalekobieżnych pojazdów ciężarowych nie był częścią nowelizacji dyrektywy o delegowaniu pracowników UE.

Kolejne spotkanie w tej sprawie ma odbyć się końcem marca, zaś ostateczne głosowanie w Europarlamencie powinno odbyć się w pierwszej połowie tego roku.

Dwa miesiące 2018r. za nami, a zatem czas na krótki przegląd informacji prosto z transportu:

rzetelna firma  fgz  medal

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl