logotyp

infobox1

SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

Zgodnie z poprawką 353 w brzmieniu „by zapewnić równe warunki prowadzenia działalności w sektorze transportu drogowego w całej Europie, niniejsze rozporządzenie 561 powinno mieć zastosowanie do wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 2,4 tony wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym”.

W dniu 04.04.2019r. Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie delegowania kierowców. Jest ono bardzo zbliżone do wcześniejszego stanowiska Rady UE – m.in. wyłączenie tylko operacji bilateralnych i 2 operacji cross-trade (w ramach operacji bilateralnej) spod zasad delegowania. Dzisiejsza decyzja Parlamentu nie oznacza końca prac. Teraz wspólne stanowisko muszą wypracować europosłowie, Rada UE oraz Komisja Europejska.

Informujemy, że zaplanowane głosowanie nad przyjęciem Pakietu Mobilności w Parlamencie Europejskim w dniu dzisiejszym tj. 27.03.2019 zostało przełożone.

Od 15 czerwca we wszystkich nowych ciężarówkach będzie obowiązek montażu tachografów nowej generacji. Na rynku pojawiło się pierwsze działające urządzenie, poniżej garść informacji co będą rejestrować nowe urządzenia.

21 lutego br. został opublikowany w hiszpańskim dzienniku ustaw, Dekret Królewski nr 70/2019, z 15 lutego, zmieniający rozporządzenie ustawy o transporcie lądowym (ROTT). Wprowadza on zakaz odbierania regularnych tygodniowych odpoczynków w kabinie ciężarówki.

14 lutego europosłowie rozmawiali z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Antonio Tajanim.

Podczas spotkania dyskutowali oni na temat szczegółowych regulacji dotyczących kierowców zawodowych w Unii Europejskiej, w zakresie ich delegowania.

Zakończyło się również spotkanie Konferencji Przewodniczących (Przewodniczący Parlamentu oraz przewodniczący grup politycznych), którego głównym tematem również był Pakiet Mobilności.

Wraz z nadejściem nowego roku zmieniła się minimalna wysokość stawki za godzinę pracy na terytorium Francji. Od 1 stycznia 2019 kierowcy nie mogą już zarabiać mniej niż 10,03 euro za godzinę pracy. Oznacza to, że stawka dla kierowców pojazdów o DMC poniżej 3,5 tony (wynosząca do tej pory 9,92 euro) musi zostać podniesiona do wysokości 10,03 Euro. W transporcie kwalifikującym się do grupy 150M stawka pozostaje bez zmian.

Od 1 stycznia 2019 r. zacznie obowiązywać ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz. U. 2018 poz. 357). Nowelizacja ta przewiduje przede wszystkim zmiany w zasadach dokonywania wypłat wynagrodzeń oraz normy dotyczące przechowywania dokumentacji pracowników.

Od 1 stycznia 2019 r. wzrośnie ustawowa płaca minimalna w Niemczech z 8,84 euro do 9,19 euro za godzinę, a od 1 stycznia 2020 do 9,35 euro.

Podczas spotkania Komisji ds. Minimalnego Wynagrodzenia pod koniec czerwca 2018 roku został przedstawiony raport, według którego zaleca się podwyższenie niemieckiego ustawowego wynagrodzenia minimalnego w dwóch etapach.

3 grudnia 2018 roku Rada UE przyjęła regulacje dotyczące międzynarodowego transportu drogowego.

Kraje członkowskie ustaliły w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników.

Zgodnie z tym stanowiskiem, jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.

Od kwietnia 2018 we Francji obowiązują nowe stawki wynagrodzenia dla kierowców wykonujących transport rzeczy.

  1. Przez porę nocną rozumie się okres czterech godzin wybranych przez pracodawcę pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07: 00. Ww. pora nocna powinna zostać określona przez pracodawcę w regulaminie pracy lub w obwieszczeniu o czasie pracy.

    Przykład:
    Zgodnie z regulaminem pracy firmy ABC, pora nocna wyznaczona dla kierowcy jest w godzinach 00:00-04:00.

rzetelna firma  fgz  medal gazele logo

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58
szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl