logotyp

infobox1    SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

Od początku maja obowiązuje zakaz odbierania odpoczynków tygodniowych regularnych (45h) w kabinie pojazdu.

W dniu 30 kwietnia 2018r. włoskie Ministerstwo Spraw wewnętrznych wydało okólnik, który umożliwia służbom kontrolnym nakładanie kar za odbiór odpoczynków 45h w kabinie.

Aktualizacja stawki minimalnego wynagrodzenia została zamieszczona w opublikowanych układach zbiorowych:

Wszystkie stawki wzrosły o 0,23€

W Zalacznik nr 1 znajdą Państwo tabelę z aktualnymi stawkami obowiązującymi od 01.02.2018 oraz z planowanymi zmianami, które mają nastąpić od 01.10.2018r.

Luksemburska Inspekcja Pracy i Górnictwa (Inspection du Travail et des Mines) poinformowała, że ze skutkiem natychmiastowym zawiesza obowiązywanie przepisów dotyczących delegowania pracowników dla kierowców zagranicznych realizujących przewozy międzynarodowe i kabotażowe.

Biurokratyczne bariery związane z nowymi przepisami uniemożliwiały realizowanie zleceń krótkoterminowych. W związku z czym Luksemburski rząd ostatecznie zdecydował się zawiesić przepisy do momentu wprowadzenia jednolitych regulacji na poziomie unijnym.

Od 2 maja 2018 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził nowe zasady wydawania zaświadczeń A1 dla pracowników pochodzących z krajów nie należących do Unii Europejskiej (dalej: UE). Zaświadczenie A1 potwierdza podleganie danej osoby ustawodawstwu w zakresie zabezpieczenia społecznego, a jego posiadanie przez kierowcę będącego poza granicami Polski jest wymagane przez zagraniczne służby kontrolne.

Według najnowszych informacji parlament Europejski i państwa członkowskie UE zawarły porozumienie, w sprawie dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników, zgodnie z którym transport drogowy ma zostać wyłączony spod tej regulacji.

Na spotkaniu, które zakończyło się 1 marca 2018r. przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej zgodzili się na propozycję państw Europy środkowej i wschodniej, aby transport dalekobieżnych pojazdów ciężarowych nie był częścią nowelizacji dyrektywy o delegowaniu pracowników UE.

Kolejne spotkanie w tej sprawie ma odbyć się końcem marca, zaś ostateczne głosowanie w Europarlamencie powinno odbyć się w pierwszej połowie tego roku.

Francuskie Ministerstwo Pracy, które jest operatorem systemu SIPSI poinformowało, iż z przyczyn prawnych i technicznych opłata za korzystanie z systemu nie zostanie wprowadzona z dniem 01.01.2018 pomimo wcześniejszego dekretu nr 2017-751 z dnia 3 maja 2017.

Data wprowadzenia opłaty na chwilę obecną nie jest znana.

Przypominamy, że zgodnie z Belgijską ustawą z dnia 11 grudnia 2016 roku: Loi portant diverses dispositions concernant le détachement de travailleurs wszyscy kierowcy wykonujący kabotaż oraz transport międzynarodowy na terytorium Królestwa Belgii, który jest realizowany przez przedsiębiorstwo z siedzibą w innym państwie członkowskim na zlecenie belgijskiego klienta lub przewoźnika, podlegają obowiązkowi wypłaty belgijskiego wynagrodzenia minimalnego.

Dwa miesiące 2018r. za nami, a zatem czas na krótki przegląd informacji prosto z transportu:

Od 1 maja 2017 r. obowiązuje zmieniony wykaz prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w ciąży i kobiet karmiących dziecko piersią. Wykaz w korzystny dla pracodawców sposób wpłynął na dopuszczalność pracy kobiet w ciąży przy monitorach ekranowych.

Informujemy o projektowych zmianach w ustawie o transporcie, które prawdopodobnie wejdą w życie z dniem 01.06.0218. Zostanie zaostrzony sposób postępowania wobec zaistniałych naruszeń. Naruszenia zostaną podzielone na kategorie – Poważne Naruszenia (PN), Bardzo Poważne Naruszenia (BPN), Najpoważniejsze Naruszenia (NN).

Po wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 20 grudnia 2017r. potwierdzającym nielegalność takich odpoczynków, Holandia zapowiedziała egzekwowanie przepisów Rozporządzenia WE/561/2006 i dostosowanie się do wyroku.

Przez cały styczeń 2018r. trwała kampania informacyjna. Holendrzy wskazali, że naruszenie będzie sankcjonowane karą w wysokości 1500 euro, a przewoźnik ma obowiązek zapewnić kierowcy odpowiednie zaplecze socjalne lub powrót do bazy.

Jednocześnie przypominamy, że zakaz odbierania 45-godzinnych odpoczynków w kabinie pojazdu obowiązuje również w takich krajach jak: Francja, Belgia, Niemcy, Wielka Brytania.

Czy przepisy prawa pracy określają ilość wyjść z pracy w trakcie jej wykonywania przez przedstawicieli związków zawodowych na spotkania związane z działalnością związkową? Czy istnieje obowiązek przedstawiania przez związkowca pracodawcy potwierdzenia, że był obecny na takim spotkaniu?

rzetelna firma   fgz

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies