logotyp

infobox1

SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

Drodzy Klienci.

Informujemy, że działanie aktualnej wersji systemu zgłoszeniowego SIPSI zostanie przerwane w piątek 12.07.2019r. o godzinie 12:00, a nowa wersja zostanie udostępniona we wtorek tj. 16.07.2019r. o godzinie 10:00 pod tym samym adresem: www.sipsi.travail.gouv.fr 

W celu zachowania ciągłości zgłoszeń kończących się w okresie 12-16.07.2019r. , sugerujemy dokonać ich przed godziną 12:00 w dniu 12.07.2019r. 

Więcej informacji odnośnie aktualizacji francuskich przepisów wkrótce.

Z dniem 12 maja 2019 w Hiszpanii weszły w życie nowe przepisy dotyczące ewidencji czasu pracy kierowców. Na ich mocy pracodawca zobowiązany jest ewidencjonować czas pracy pracowników i przechowywać go przez 4 lata.

Od 15 czerwca we wszystkich nowych ciężarówkach będzie obowiązek montażu tachografów nowej generacji. Na rynku pojawiło się pierwsze działające urządzenie, poniżej garść informacji co będą rejestrować nowe urządzenia.

Wszystkie pojazdy po raz pierwszy zarejestrowane po dniu 15.06.2019r. muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy.

Nowe tachografy zostaną wyposażone w systemy GNSS i DSRC.

Zgodnie z poprawką 353 w brzmieniu „by zapewnić równe warunki prowadzenia działalności w sektorze transportu drogowego w całej Europie, niniejsze rozporządzenie 561 powinno mieć zastosowanie do wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 2,4 tony wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym”.

21 lutego br. został opublikowany w hiszpańskim dzienniku ustaw, Dekret Królewski nr 70/2019, z 15 lutego, zmieniający rozporządzenie ustawy o transporcie lądowym (ROTT). Wprowadza on zakaz odbierania regularnych tygodniowych odpoczynków w kabinie ciężarówki.

Jak informuje francuski związek transportowy OTRE, poseł Damien Pichereau z partii Republika Naprzód zaproponował poprawkę do ustawy o mobilności (loi d’orientation des mobilités, w skrócie LOM).

W dniu 04.04.2019r. Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie delegowania kierowców. Jest ono bardzo zbliżone do wcześniejszego stanowiska Rady UE – m.in. wyłączenie tylko operacji bilateralnych i 2 operacji cross-trade (w ramach operacji bilateralnej) spod zasad delegowania. Dzisiejsza decyzja Parlamentu nie oznacza końca prac. Teraz wspólne stanowisko muszą wypracować europosłowie, Rada UE oraz Komisja Europejska.

14 lutego europosłowie rozmawiali z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Antonio Tajanim.

Podczas spotkania dyskutowali oni na temat szczegółowych regulacji dotyczących kierowców zawodowych w Unii Europejskiej, w zakresie ich delegowania.

Zakończyło się również spotkanie Konferencji Przewodniczących (Przewodniczący Parlamentu oraz przewodniczący grup politycznych), którego głównym tematem również był Pakiet Mobilności.

Kontrole drogowe lub w przedsiębiorstwie należą do sytuacji przede wszystkim stresogennych. Nikt z nas przecież nie lubi być sprawdzanym. Nawet w przypadkach, kiedy nie musimy się niczego obawiać, a nasze przewozy wykonujemy z należytą starannością, kontrole wprowadzają pewien niepokój. Jak zminimalizować ryzyko niepotrzebnego stresu? Przede wszystkim musimy mieć świadomość jakie dokumenty są konieczne podczas kontroli, a co najważniejsze musimy mieć je przygotowane.

Informujemy, że zaplanowane głosowanie nad przyjęciem Pakietu Mobilności w Parlamencie Europejskim w dniu dzisiejszym tj. 27.03.2019 zostało przełożone.

Wraz z nadejściem nowego roku zmieniła się minimalna wysokość stawki za godzinę pracy na terytorium Francji. Od 1 stycznia 2019 kierowcy nie mogą już zarabiać mniej niż 10,03 euro za godzinę pracy. Oznacza to, że stawka dla kierowców pojazdów o DMC poniżej 3,5 tony (wynosząca do tej pory 9,92 euro) musi zostać podniesiona do wysokości 10,03 Euro. W transporcie kwalifikującym się do grupy 150M stawka pozostaje bez zmian.

rzetelna firma  fgz

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl