logotyp

infobox1    SRW561

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

Wraz z nadejściem nowego roku zmieniła się minimalna wysokość stawki za godzinę pracy na terytorium Francji. Od 1 stycznia 2019 kierowcy nie mogą już zarabiać mniej niż 10,03 euro za godzinę pracy. Oznacza to, że stawka dla kierowców pojazdów o DMC poniżej 3,5 tony (wynosząca do tej pory 9,92 euro) musi zostać podniesiona do wysokości 10,03 Euro. W transporcie kwalifikującym się do grupy 150M stawka pozostaje bez zmian.

Od kwietnia 2018 we Francji obowiązują nowe stawki wynagrodzenia dla kierowców wykonujących transport rzeczy.

21 czerwca 2018 r. Rada Unii Europejskiej zaaprobowała zmieniony tekst dyrektywy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług.

Dyrektywa będzie regulowała zmienione zasady delegowania pracowników na terytorium Unii Europejskiej.

Na chwilę obecną przepisy nie dotyczą transportu, który zostanie objęty Pakietem Mobilności.

Jednakże można przypuszczać że założenia transportowego Lex Specialis będą podobne.

Od 1 stycznia 2019 r. zacznie obowiązywać ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją (Dz. U. 2018 poz. 357). Nowelizacja ta przewiduje przede wszystkim zmiany w zasadach dokonywania wypłat wynagrodzeń oraz normy dotyczące przechowywania dokumentacji pracowników.

  1. Przez porę nocną rozumie się okres czterech godzin wybranych przez pracodawcę pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07: 00. Ww. pora nocna powinna zostać określona przez pracodawcę w regulaminie pracy lub w obwieszczeniu o czasie pracy.

    Przykład:
    Zgodnie z regulaminem pracy firmy ABC, pora nocna wyznaczona dla kierowcy jest w godzinach 00:00-04:00.

W dniu 14 czerwca 2018r. w głosowaniu, Parlament Europejski odrzucił stanowisko komisji TRAN, które było korzystne dla Polskich przewoźników, między innymi w zakresie wyłączenia z dyrektywy o delegowaniu transportu międzynarodowego.

Od 1 stycznia 2019 r. wzrośnie ustawowa płaca minimalna w Niemczech z 8,84 euro do 9,19 euro za godzinę, a od 1 stycznia 2020 do 9,35 euro.

Podczas spotkania Komisji ds. Minimalnego Wynagrodzenia pod koniec czerwca 2018 roku został przedstawiony raport, według którego zaleca się podwyższenie niemieckiego ustawowego wynagrodzenia minimalnego w dwóch etapach.

W dniu 3 sierpnia 2018r. została opublikowana w Dzienniku Ustaw zmiana ustawy o transporcie drogowym i tachografach cyfrowych, która wejdzie w życie 3 września 2018r.

Zgodne z zapisami ustawy, zwiększono wymiar maksymalnej kary podczas kontroli drogowej wobec przewoźnika z obecnych 10.000 zł do 12.000 zł. Dodatkowo osoba zarządzająca transportem nie będzie już odpowiadała w trybie wykroczeniowym (mandatowym), a administracyjnym. Wymiar kary zwiększył się ponadto z 2.000 zł do 3.000 zł.

Czyżby światełko w tunelu dla przedsiębiorców transportowych ? Wiele wskazuje, że kierowcy ciężarówek nie będą objęci przepisami o delegowaniu pracowników.

W poniedziałek 4 czerwca podczas głosowania nad pakietem mobilności w Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, deputowani negatywnie ocenili i odrzucili propozycję zrównania wynagrodzenia kierowców ciężarówek w danym kraju UE z wynagrodzeniem kierowców spoza tego kraju.

3 grudnia 2018 roku Rada UE przyjęła regulacje dotyczące międzynarodowego transportu drogowego.

Kraje członkowskie ustaliły w jakich sytuacjach kierowcy będą podlegać przepisom o delegowaniu pracowników.

Zgodnie z tym stanowiskiem, jeśli kierowca będzie wykonywał przewóz z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa, to będzie wyłączony z przepisów o delegowaniu.

W odpowiedzi na wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE, na początku 2018r. hiszpański rząd rozpoczął pracę nad dostosowaniem krajowych przepisów w zakresie regulacji kar za odpoczynki regularne w kabinie kierowcy. Rozpoczęcie kontroli i nakładanie grzywien zapowiedziano na dzień 1 lipca 2018r. 

Mimo wszystko, iż są to nieoficjalne informacje zalecamy nie wykonywać regularnych odpoczynków tygodniowych (45h) w kabinie kierowcy na terenie Hiszpanii.

Francuskie służby kontrolne będą sprawdzały czas pracy kierowców pojazdów o dmc do 3,5t. W tym celu wszyscy muszą być zaopatrzeni w Indywidualną Książkę Kontroli.

Zgodnie z francuskim prawem, jeżeli kierowca prowadzi pojazd nieobjęty wymogiem posiadania tachografu to musi swój czas pracy rejestrować w specjalnie do tego przeznaczonej książce kontroli. W odróżnieniu od niemieckich wymogów, obowiązek dotyczy wszystkich uczestników przewozu towarów, a zatem nie ma tutaj minimalnego progu 2,8t dmc.

rzetelna firma   fgz

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies