logotyp

infobox1

top kontakt
DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA

32 888 58 58

flaga niemiecW grudniu 2016r. niemiecki parlament zajął się propozycją zmian do ustawy, która reguluje m.in. socjalne aspekty pracy w transporcie.

31 marca 2017r. Bundesrat zaakceptował propozycję zamian przepisów dotyczących czasu pracy i odpoczynku kierowców. Zgodnie z tą zmianą inspektorzy BAG będą mogli nakładać kary za spędzanie przez kierowców regularnego tygodniowego okresu odpoczynku (zawartego w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006) w kabinie samochodu. Grzywna może wynosić od 60 do 180 euro za każdą godzinę spędzoną w samochodzie.

Przepisy zaczną obowiązywać w Niemczech najprawdopodobniej w następnym dniu po opublikowaniu nowelizacji, co ma nastąpić w ciągu dwóch tygodni.

Zgodnie z informacjami, które zostały przekazane przez duńskie Ministerstwo Zatrudnienia, przepisy dotyczące delegowania odnoszą się do kierowców w sektorze transportu towarów i osób, którzy poruszają się pojazdami zarejestrowanymi w Danii. Mogą być to kierowcy delegowani do pracy np. przez polską agencję pracy tymczasowej. Na chwilę obecną przepisy nie dotyczą kierowców, którzy przemieszczają się po Danii samochodami zarejestrowanymi w innych krajach UE.

Dania obecnie prowadzi rozmowy na szczeblu Unii Europejskiej. Rezultatem tych rozmów może być zaostrzenie przepisów na temat płacy minimalnej.

Austria jest kolejnym krajem, który wprowadził nowe przepisy od 01.01.2017r. dla zagranicznych przedsiębiorstw transportowych.

Według informacji podanych przez ZMPD, a uzyskanych od stowarzyszenia austriackich przewoźników płaca minimalna w Austrii i pozostałe obowiązki związane z delegowaniem pracowników (zgodnie z ustawą o zapobieganiu dumpingu płacowego i socjalnego, która weszła w życie 01.01.2017r.), obowiązują firmy transportowe wykonujące transport towarów oraz przewóz osób, nie tylko w kabotażu, ale także w ruchu dwustronnym z załadunkiem/rozładunkiem na terytorium Austrii.

Ustawa o zmianie ustawy o transporcie drogowym wprowadza szereg zmian. Najistotniejsze z nich wiążą się z wymogiem dobrej reputacji przedsiębiorców i osób zarządzających, tj. zasadami obowiązywania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009.

Dotychczas prowadzone przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego sprawy w zakresie podejrzenia utraty dobrej reputacji, wiązały się z koniecznością istnienia dwóch prawomocnych decyzji administracyjnych o nałożeniu kary pieniężnej za najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009. W obowiązującej od 15 grudnia 2016 zmianie Ustawy doszło do obniżenia ilości decyzji.

Kwota minimalnego wynagrodzenia brutto w 2017 roku będzie wynosiła 9,76 € za godzinę lub 1,480.27 € brutto miesięcznie.

19 grudnia, po uprzednich konsultacjach z rządem i partnerami społecznymi, Minister Pracy Myriam El Khomri poinformowała o wzroście płacy minimalnej, który nastąpi w dniu 1 stycznia 2017 roku.

W praktyce wzrost płacy minimalnej oznacza, że do momentu aktualizacji układów zbiorowych w sektorze transportowym, zamiast obecnych czterech stawek wynagrodzenia (9,68 €; 9,71 € 9,73 € i 10 € w zależności od kwalifikacji kierowców), od 01.01.2017 r. będą obowiązywały dwie stawki. 10 € dla grupy 150M oraz 9,76 € dla pozostałych grup.

 

rzetelna firma   fgz

szybki kontakt pani


DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA
szybki kontakt telefon 32 888 58 58 szybki kontakt koperta dok@srw.com.pl


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies